Časté dotazy na Barevnyrok.cz

Jak ušetřit a objednat více produktů na jednu adresu za cenu jedné zásilky?

V případě aplikace Barevnyrok.cz funguje nákupní košík. Košík znamená, že můžete postupně můžete vytvořit více druhů kalendářů a objednat je najednou za jednu cenu dopravy (Zásilkovnu nebo PPL). Pokud by zásilky překročila objemové/hmotnostní parametry Zásilkovny (nad 9,9 kg) , tak zásilku po dohodě doručíme službou PPL, kde je limit zásilky 31 kg. Zásilka zabalená a odeslaná do Zásilkovny do 9,9 kg stojí 127 Kč, zásilka PPL private na vaši adresu (domů nebo do práce) stojí 150 Kč včetně DPH v rámci ČR. Zásilku na slovenskou Zásilkovnu do 9,9 kg máte za 150 Kč a zásilku přes PPL na Slovensko za 330 Kč.

Zvládnu tvorbu fotokalendáře sám?

Výroba fotoproduktů je automatizovaná a nastavena tak, aby byla snadná a cenově dostupná všem zákazníkům, kteří uživatelsky ovládají počítač, práci s fotografiemi a e-mailem. Program na vytváření fotoproduktů online je v češtině a je vytvořen tak, aby byl snadno pochopitelný. Věnujte prosím přípravě fotoproduktů svůj čas. Zejména věnujte pozornost kvalitě fotografií. Při vkládání fotografií se u méně kvalitních fotografií s nízkým rozlišením zobrazí žlutý nebo červený vykřičník s komentářem a doporučením. Pokud Vás aplikace naopak upozorní, že je obrázek v nízkém rozlišení, nahraďte ho jiným s lepším rozlišení - ve vyšší kvalitě. Nekvalitní obrázky mohou být pak přes varování vytištěny jako rozmazané nebo s viditelnými hrubými pixely (kostičky tiskových bodů) a to pak nelze reklamovat.Více informací o vhodných fotografiích najde zde: https://www.barevnyrok.cz/page/doporuceni/

Ve výrobní špičce před koncem roku Vám nemůžeme telefonicky radit se všemi detaily, jak připravit fotokalendář, není to v našich silách a není to ani v ceně výroby fotoproduktů. Obvyklá délka podpory po telefonu je 2-3 minuty na jeden telefonický hovor pro jednoho zákazníka, pokud je to dotaz, který není řešen zde v častých dotazech.

Upravujete červené oči, tmavost či světlost fotografií?

Neupravujeme fotografie (červené oči, světlost, tmavost, barevné podání apod.) Není to technicky možné. Výroba je automatizovaná a jednotlivé fotografie neprohlížíme. Pokud máte takové fotografie, které vyžadují nějaké další individuální úpravy, nepoužívejte je při tvorbě kalendářů nebo fotoknih.

Mohu změnit místo dodání, které jsem uvedl v objednávce?

Změna místa doručení po objednání je možná, když nám napíšete s uvedením e-mailu původní objednávky a my vám opravenou adresu zpětně potvrdíme. Bez našeho e-mailového potvrzení nového místa dodání zůstává původní adresa. Před koncem roku se taky někdy stává, že původně funkční pobočka Zásilkovny, kterou jste si vybral(a) je z technických důvodů nedostupná pro doručování a pak se snažíme o e-mailový kontakt, abyste si vybrali jinou pobočku Zásilkovny. Doba uložení zásilky na Zásilkovně je 7 dnů a ve vánoční době se zkracuje na 5 dnů. Zásilky PPL private se doručuje tak, že když vás řidič nezastihne, tak zásilku uloží na nejbližší PPL parcel shop, tedy místo, kde si zásilku můžete převzít. Pokud se nám zásilka hotových kalendářů vrátí z potvrzené adresy nepřevzatá, odesíláme ji obratem opakovaně, ale objednatel (zákazník) hradí náklady s opakovaným doručováním i s dobírkou (cena dopravy Zásilkovna nebo PPL na barevnyrok.cz + dobírka 30 Kč).

Mohu objednat osobně u vás v kanceláři?

Objednávky kusových fotoproduktů (kalendářů a fotoknih) je možné učinit pouze přes webovou adresu: www.Barevnyrok.cz Osobní objednávky kusových kalendářů přímo na provozovně nepřijímáme. Nenoste nám prosím fotografie na USB flash disku, neposílejte je e-mailem. Všechno si vytvoříte sami na webu. To platí i pro naši druhou aplikaci pro tvorbu fotoknih a kalendářů pro koncové zákazníky na druhé samostatné aplikaci: LosFotos.cz.

Chci objednat větší počet firemních kalendářů - jak mám postupovat?

Pokud chcete více kalendářů s množstevní slevou, tak do 100 ks kalendářů použijte přímo aplikaci na adrese Barevnyrok.cz Na zakázky nad 100 ks stejného kalendáře kalkulujeme cenu s množstevní slevou podle počtu ks a velikosti (typu) kalendáře. Kalendáře nástěnné a stolní vyrábíme v nákladech od 1 ks do 2000 ks. Máte další dotazy k objednávce firemních kalendářů (logo, laše, balení apod), napište dotaz mailem: tiskarna@DIGI.cz

Jak dlouho trvá výroba - termín výroby a expedice kalendářů?

Vaši objednávku, která zadáte přes Barevnyrok.cz a bude zaplacena převodem nebo platební bránou vyrobíme a odešleme do 5-8 prac. dnů. Doprava hotových objednávek kalendářů trvá 1 až 2 prac. dny podle druhu dopravy. Po expedici (odeslání zásilky - dodání přepravci po výrobě) dostante informaci e-mailem ze Zásilkovny nebo ze systému PPL o čísle zásilky.

Jak stornovat objednávku?

Objednávku na Barevnyrok.cz vyrábíme až po přijetí vaší platby platební bránou nebo převodem, tedy po zaplacení jde vaše objednávky do výroby a pak už ji nelze stornovat bez úhrady ceny produktů.

Jakým způsobem se fotoprodukty vyrábí?

Fotokalendáře se tisknou na profesionálních produkčních strojích tiskárnách Xerox Color 1000 Digital Press. Kalednáře se zpracovávají na poloautomatické lince. Po obdržení Vašich dat v objednávce jsou data automatizovaně převedena do tiskového PDF. Po automatizované kontrole základních náležitostí objednávky (úplnost dat, platba zálohy) je objednávka poslána do výroby. Před samotným tiskem se data, která jste si připravili v aplikacích Barevnyrok.cz nebo LosFotos.cz nekontrolují. Fotoprodukty se tisknou tak, jak si je zákazníci zasílají, a žádným způsobem data neupravujeme a nekontrolujeme. Fotokalendář si před objednáním prosím zkontrolujte v náhledu aplikace (v KOŠÍKu) a věnujte tomu prosím čas a dostatečnou pozornost. Přijaté objednávky zpracovávají strojně bez zásahu lidské kontroly, proto je nutné, aby si zákazníci vše zkontrolovali v náhledu před odesláním objednávky. Neručíme za chyby, které si sami zákazníci způsobí svou nepozorností nebo nepochopením.

Jak objednat nový fotokalendář na Barevnyrok.cz?

Přihlašte se do svého účtu, nebo se registrujte jako nový uživatel vpravo nahoře vedle slova MENU.

1 Přihlásíte se do aplikace

buď se Přihlásíte nebo Registrujete (pokud nemáte účet)
Pokud máte účet, znáte e-mail a zapoměli jste heslo, stačí Obnovit a zaslat heslo
Přihlášení je nutné, aby se vám neztratil rozpracovaný projekt.

2 Vyberte si v nabídce typ www.Barevnyrok.cz typ kalendáře, A3 na výšku, na šířku, stolní… který vás zajímá. Důležité rozhodnutí podle toho jaký formát mají vaše zdrojové fotky. A3 kalendář na šířku z fotek na výšku dobře neuděláte.

3 Upřesníte výběr šablony kalendáře - typ vzhledu šablony - zvolíte přesnou variantu z nabídky.

Na výběr jsou tmavá a světlá kalendária, se jmény a svátky a nebo pouze datumy bez svátků

4 Zvolíte jazyk kalendária a datum začátku kalendáře (obvykle česky a 1.1.2021) "vybrat". Když chcete kalendária slovensky, vyberete SK a stejně tak datum začátku kalendáře můžete zvolit libovolně - bude na 12 měsíců od počátku.

5 Vložíte svoje fotografie - pod logem bude tlačítko "Nahrát fotky" ... nalistováním z paměti počítače nebo USB. Buďte trpěliví při nahrávání fotek, protože rychlost přímo závisí na rychlosti vašeho připojení, tedy přesně na rychlosti "UPLOUD" (rychlost odesílání dat - odesíláte fotky od sebe na server Barevnyrok.cz)

6 Tvorba stránek kalendáře

Fotky přetahujete myší do jednotlivých stránek kalendáře a posunujete je tak, aby zaplňovaly celou plochu kalendáře. Po okrajích nesmí zůstat žádné bílé pruhy!

Bílé pruhy vám vzniknou při použití symbolu "LUPA - ", kdy zmenšujete obrázek na ploše kalendáře. Pokud se tak děje, vraťte původní velikost funkcí "LUPA +"

Růžový rámeček jen přibližně ukazuje, kde dojde k výslednému ořezu kalendáře po tisku. Nahoře je vždy přesah větší, protože tam bude děrování kružkové vazby.

Texty nevkládejte nikdy až k růžovému okraji - mohly by dojít k jejich oříznutí nebo k jejich děrování pro kroužkovou vazbu.

Projekt kalendáře dokončíte tlačítkem "Vložit do košíku a objednat" Až si takto vytvoříte všechny typy kalendářů, můžete si vybrat počet kusů a následně závazně objednat.

Pokud jste už objednávali a máte na Barevnyrok.cz svůj účet z roku 2019 nebo 2020 - přihlaste ke svému existujícímu účtu nebo si můžete nechat Zaslat heslo (Zapomenuté heslo) nebo se nově Registrujte a tím se Vám projekt bude ukládat. Zákaznické účty před 1.10. 2019 byly po úpravě aplikace změněny a v takovém případě staršího účtu je potřeba se nově registrovat. Až se k účtu budete chtít později vrátit, přihlásíte se vpravo nahoře na úvodní straně vedle slova MENU "Nepřihlášený uživatel" ... "Přihlásit"

Jakmile vytvořte svůj fotokalendář, zkontrolujte jednotlivé strany v náhledech a použijte zelené tlačítko "Přidat k objednávce". Tím vložíte projekt kalendáře do KOŠÍKU. Tam se postupně uloží i projekt, na kterém pracujete (jen je potřeba být přihlášený). Pokud nemáte čas na finalizaci projektu zakončeného "Přidat k objednávce" a nebo "Dokončit objednávku" hned na poprvé, tak se vám projekt uloží online, ale musíte být přihlášení ke svému účtu. K takovému online uloženému a rozpracovanému projektu se můžete vrátit později doma nebo v práci po přihlášení vpravo nahoře na úvodní straně (MENU "Nepřihlášený uživatel" - "Přihlásit"). Pokud nebudete přihlášen(a), tak se Vám trvale nic neuloží. Proto doporučujeme přihlášení (registraci a přihlášení) před tvorbou kalendáře. Při výpadku energie, vypnutí počítače, chybě počítače a při změně počítače (práce /doma) byste se už ke své práci nedostali. Když se přihlásíte v průběhu práce na kalendáři, tak se Vám rozpracovaná data uloží pod vaším účtem. Mezi prací jako anonymní nepřihlášený uživatel a přihlášením ke svému účtu však můžete z různých již zmíněných technických příčin přijít o svou pracně připravenou práci, mějte to prosím na paměti.

Při objednání je potřeba vyplnit vyplnit vaši adresu pro dodání PPL zásilkou (pokud máte objednávku na IČ jako firma, doplníte i pole fakturační adresa) nebo si zvolit českou pobočku Zásilkovny ("Odběrné místo") a pak vám zůstane původní adresa jako fakturační a doručovací se řídí adresou vámi zvolené Zásilkovny. Pokud si při objednání chcete zvolit Zásilkovnu, tak tuto adresu pobočky Zásilkovny vyberete ve chvíli finálního objednání produktu.

Jak objednat více druhů kalendářů?

Aplikace Barevnyrok.cz má typický nákupní Košík pro objednání více produktů najednou. V Košíku vidíte všechny své rozpracované, zatím neobjednané produkty. Kalendáře, které chcete objednat si jednotlivě prohlédnete "Zobrazit náhled" (projdete všechny strany projektu), zatrhnete pole (kterému se říká "checkbox"), před jménem kalendáře, zvolíte počet ks (automaticky nastaven 1 ks) a dole kliknete na talčítko "Pokračovat k objednávce" Tím přejde to posledního kroku objednávky, kde upřesníte adresu, způsob platby, způsob dopravy (Zásilkovna nebo PPL zásilka), fakturační údaje a "Dokončením objednávky" ji odešlete k výrobě. Objednané kalendáře uvidíte potom v sekci MENU - "Moje objednávky".

V sekci "Moje objednávky" po přihlášení jsou objednané projekty. Uvidíte tam Náhled, Stav objednávky a máte možnost stejný kalendář Znovu objednat. Své rozpracované projekty kalendářů najdete v části "Košík" Zde můžete: Objednat, Upravovat, nebo Smazat. Pokud chcete pokračovat (doma, v práci) ve svém rozpracovaném projektu, tak vyberete "Upravovat". Pokud jste přihlášení, tak se projekt a změny, které děláte průběžně ukládají.

Pokud jste si ale jen anonymně zkoušeli, co aplikace umí, tak Vaše zkouška nemohla být bez přihlášení k vašemu účtu uložena. Dejte na to pozor, ať nemarníte svůj čas úpravami na projektu bez přihlášení k vašemu účtu. Po přihlášení můžete taky měnit heslo ke svému účtu. Pokud jste zapomněli svoje jméno a heslo pro přihlášení, v části MENU Přihlásit je možnost Zapomenuté heslo (zašle se na váš e-mail) . Když se Vám stane, že jste zapomněli uživatelský e-mail, napište nám (vyroba@barevnyrok.cz), my se pokusíme váš účet najít a připomenout.

Jak znovu objednat kalendář - opakovaná objednávka stejného kalendáře?

Po přihlášení ke svému účtu z úvodní strany Barevnyrok.cz vpravo nahoře MENU Přihlásit se dostanete kliknutím na MENU Moje objednávky k odeslaným objednávkám. Upozorňujeme, že archivujeme maximálně 1 rok. Archivovat staré kalendáře po roce už nedává smysl. Hlavním důvodem je uvolnění místa pro nové objednávky. Nejsme archivační systém, jsme výrobci fotokalendářů.

V sekci "Moje objednávky" po přihlášení jsou objednané projekty. V části "Košík" jsou rozpracované projekty kalendářů, které můžete: Objednat, Upravovat nebo Smazat.

Pokud jste si ale jen anonymně bez přihlášení jen zkoušeli, co aplikace umí, tak Vaše zkouška nemohla být bez přihlášení k vašemu účtu uložena.

Pokud jste zapomněli svoje jméno a heslo pro přihlášení, tak v části "MENU Přihlásit" je možnost Zapomenuté heslo (na e-mail Vám zašleme jméno a nové heslo). Jediné, co potřebujete je znát svůj e-mail.

V části MENU - Moje objednávky můžete využít volby:

Objednat znovu, Sdílet a Náhled, Stav objednávky. Duplikovat znamená, že svůj původní projekt zkopírujete (tím se uloží do rozpracovaných projektů (sekce Online projektx) a můžete ho znovu upravovat a následně jako nový (upravený) projekt objednat a nebo smazat. Objednat znovu slouží k objednávce stejného původního projektu bez dalších úprav obsahu. Sdílet můžete v náhledové kvalitě na sociálních sítích. O tom, komu a jak budete sdílet fotky rozhodujete a odpovědnost máte vy. Náhled slouží ke kontrole a prohlížení objednaných projektů po jednotlivých stránkách.

Nejčastější dotazy k reklamacím:

Tisk se zdá být moc tmavý, světlý nebo ve špatné barevnosti?

Záruka na fotoprodukty se vztahuje na vady materiálu, funkční vady nebo na vady vzniklé při výrobě tisku a knihařském zpracování.

Bohužel papír se nedá korigovat jako jas a barevnost na monitoru. Každý má doma monitor "kalibrovaný" - nastavený jinak, a tak se mohou barvy a kontrast na Vašem monitoru a na naší tiskárně lišit. Spoléháme na profesionální nastavení techniků přímo od firmy Xerox, jedné z nejlepších tiskařských společností na trhu. Doporučujeme věnovat pozornost úpravě fotografií před tím, než je do fotokalemdáře vkládáte.

Odchýlení barevnosti fotoproduktu od očekávaného výsledku nelze pokládat za vadu a tudíž není možné, aby odchylka barevnosti od očekávané byla předmětem reklamace. Záruka se nevztahuje na vady, které jsou způsobené vadou vložených podkladů (textů a fotografií). Sami vidíte, že jen některé strany jsou tmavé nebo světlé a další jsou viditelně v pořádku.

Ve fotoproduktu jsou špatně ořezané fotografie nebo bílé pruhy na krajích?

Naše firma Vámi nahrané fotokalendáře needituje. Prosím zkontrolujte si všechny strany v náhledu před podáním objednávky kalendáře, jestli máte stránky ve správném pořadí a zdali máte správně navolená kalendária. Případné chyby zákazníků totiž NEJSOU DŮVODEM PRO UZNÁNÍ OPRÁVNĚNÉ REKLAMACE.

Fotografie musí být roztažena po celé straně panelu, nesmí zůstat bílé pruhy vlevo a vpravo nebo bílé pruhy nahoře a dole. Záruka se nevztahuje na vady, které jsou způsobené vadou dodaných podkladů v případě ořezů objektů (textů, log, hlav) umístěných příliš blízko u okrajů kalendáře. Bílé pruhy vám vzniknou při použití symbolu "LUPA - ", kdy zmenšujete obrázek na ploše kalendáře. Pokud se tak děje, vraťte původní velikost funkcí "LUPA +" Texty neumisťujte blízko okraje kalendáře - mohlo by dojít k jejich ořezání při knihařském zpracování.

Proč se některé fotografie kalendáře rozpadají na hrubé kostičky?

Ano, to se stane, když při vkládání fotografie do konkrétní strany kalendáře ignorujete žlutý nebo červený vykřičník s komentářem. Takové fotografie mají nízké rozlišení. Pokud Vás aplikace takto upozorní, že je obrázek v nízkém rozlišení, nahraďte ho jiným s lepším rozlišení - ve vyšší kvalitě. Nekvalitní obrázky mohou být pak přes varování vytištěny jako rozmazané nebo s viditelnými hrubými pixely (kostičky tiskových bodů) a to pak nelze reklamovat.Více informací o vhodných fotografiích najde zde: https://www.barevnyrok.cz/page/doporuceni/ Nepoužívejte fotky z mobilu poslané přes VIBER, FACEBOOK, protože tyto programy sociální komunikace přeposlané fotky zmenšují, aby nezatěžovali svou síť. Takové fotky stačí pro zobrazení na displeji v mobilu, ale pro kalendář jsou pak nepoužitelné. Fotky z mobilu ukládejte do počítače přes kabel nebo bluetooth.

Proč jsou na fotce červené oči?

Fotografie v projektu nijak neupravujeme a to se týká i tzv. efektu červených očí. Není to technicky možné. Výroba je automatizovaná a jednotlivé fotografie neprohlížíme. Pokud máte takové fotografie, které vyžadují nějaké další individuální úpravy, nepoužívejte je při tvorbě kalendářů. Červené oči vzniknou obvykle při fotografováním za použití standardního blesku. Čím méně je světla, tím více je zornička (panenka) u lidského oka otevřená. Při fotografickém záblesku se zornice nedokáží tak rychle stáhnout a anatomická struktura lidského oka způsobí efekt červených očí. Kamera zaznamená odražený záblesk od červené sítnice. Oči psů a koček bývají žluté až zelené. Dá se tomu předejít speciálním bleskem s červenou diodou nebo sérií předzáblesků, a později si to můžete sami upravit v programu grafického editoru.

Jak reklamovat fotokalendář?

Pokud objevíte na produktu závadu, kontaktujte nás na vyroba@barevnyrok.cz. Do e-mailu prosím popište reklamovanou vadu spolu s fotografiemi dané vady. Vadami, které můžeme uznat je například obráceně děrovaná vazba - dole v místě kalendárie místo nahoře "v hlavě kalendáře" nebo "smouhy" pruhy nebo částečně chybějící tisk na straně apod. To se technicky může stát a snažíme se to vyřešit.

Záruka na fotokalendáře se vztahuje na vady materiálu, funkční vady nebo na vady vzniklé při výrobě. Více najdete v Reklamačním řádu Barevnyrok.cz na https://www.barevnyrok.cz/page/reklamacnirad/. Zhotovitel vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů od okamžiku, kdy obdrží od zákazníka všechny potřebné dokumenty a zboží, které jsou nutné pro posouzení reklamace (minimálně oznámení reklamace, identifikaci zákazníka a fotografie vady). Obvykle s ohledem na dobré vztahy se zákazníky se snažíme na požadavek podaný e-mailovým reklamačním protokolem odpovědět a vyřešit ji v kratším čase než 30 dnů.

Pokud v případě reklamace půjde o výrobní vadu nebo vadu materiálu, která lze odstranit, je prodávající oprávněn zboží opravit. V opačném případě, kdy se jedná o vadu způsobenou zhotovitelem, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno, dodá zboží nové nebo pokud nelze opravit a vyrobit nové, tak vrátí částku objednateli na bankovní účet. Vady způsobené objednatelem (typicky fotografie s nízkým rozlišením, chybějící fotky) není možné uznat jako chyby způsobené zhotovitelem. Ale na každou reklamaci reagujeme, procesně ji zahájíme, posoudíme a písemně Vám na ni odpovíme.

Svoje dotazy a připomínky prosím pište stručně e-mailem na vyroba@barevnyrok.cz a naši pracovníci Vám odpoví v nejkratší možné době. Pro komunikaci s námi prosím používejte jednu a tu stejnou e-mailovou adresu, pod kterou máte evidovaný zákaznický účet. Za celý tým Barevnyrok.cz Vám děkujeme za pochopení.